Strona Główna » Zdrowie » Diety i odżywianie » 10 naturalnych wspomagaczy odchudzania

10 naturalnych wspomagaczy odchudzania

Odchudzanie i powtarzające się pytanie, jak zrzucić zbędne kilogramy, to temat w magazynach oraz programach o modzie. Dążenie do idealnej sylwetki powoduje, że kobiety i mężczyźni szukają magicznych diet, cudownych środków lub łykają preparaty z apteki. Jednak jest inny sposób – dary natury, które pomagają zrzucić zbędne kilogramy.

wspomaganie odchudzania

 

Czerwona i zielona wspomaga odchudzanie

Popularność czerwonej oraz zielonej herbaty nie jest nieuzasadniona. Zawiera składniki, które wpływają na spalanie kalorii, zmniejszając tym samym przyrost tkanki tłuszczowej. Najważniejsze są przeciwutleniacze, które nie tylko zmniejszają ryzyko wystąpienia nowotworowej, ale przyczyniają się do spalania zbędnych kalorii. Dodatkowo obie herbaty mają działanie silnie oczyszczające, dlatego można wypić tylko 2-3 filiżanki naparu dziennie, aby nie uszkodzić nerek. Oczyszczenie organizmu z zalegających w nim toksyn często jest kluczem do skutecznego odchudzania, ponieważ toksyny wydatnie w nim przeszkadzają. Obie herbaty stanowią również pomoc w obniżaniu złego cholesterolu. Dostępne są jako torebki ekspresowej, jak również jako listki do parzenia.

na śniadanie

Jajka mają złą sławę jako tuczące i podnoszące cholesterol. Jednak warto odrzucić tę negatywną reklamę, ponieważ jajka na śniadanie pozwalają nie odczuwać głodu przez dłuższy czas. Badania pokazały, że wystarczą 2 na twardo na śniadanie, aby nasycić się, aż do obiadu. Jajka doskonale zapychają żołądek i jednocześnie dostarczają dużej ilości białka, które wspomaga odchudzanie, poprzez przyśpieszenie przemiany materii.

Błonnik przyśpiesza przemianę materii

Kolejnym naturalnym składnikiem, który zapewnia szybszą utratę kilogramów jest błonnik. Stanowi on nie tylko „szczotkę” usuwającą z organizmu zbędne produkty przemiany materii, lecz również sposób na wypełnienie żołądka i zmniejszenie apetytu. Im mniejszy głód się odczuwa, tym mniej zjada się na obiad oraz pomiędzy posiłkami. Błonnik dostarczony w warzywach albo w płatkach owsianych pęcznieje w żołądku, wypełniając go na dłuższy czas. Jednocześnie usuwa z jelit resztki pokarmowe oraz przyśpiesza metabolizm.

Imbir przyśpiesza metabolizm

Aromatyczny imbir również posiada właściwości wspierające odchudzanie. Przyśpiesza metabolizm i zmniejsza głód, hamując chęć sięgnięcia po przekąski pomiędzy posiłkami. Wspomaga również układ odpornościowy, a korzenny smak komponuje się doskonale z herbatą oraz rybami.

Papryczka chili pomaga spalać kalorie

Dla szybszego spalania kalorii polecana jest również papryczka chili. Znajduje się w niej kapsaicyna, nie wydzielająca zapachu substancja hamująca apetyt oraz przyśpieszająca przemianę materii.

Doprawione chili potrawy rozgrzewają organizm, a to przekłada się na szybsze spalanie zbędnych kalorii.

pomaga w odchudzaniu

Popularny i lubiany cynamon nie tylko pozwala na poprawienie smaku deseru, lecz dodatkowo pomaga w odchudzaniu. Podobnie jak chili rozgrzewa zmuszając organizm do spalania zbędnych kalorii, a dodatkowo reguluje poziom cukru we krwi, zmniejszając uczucie głodu oraz zapotrzebowania na słodkie przekąski.

cynamon

Orzechy przy diecie

Orzechy również sprzyjają pozbywaniu się zbędnej tkanki tłuszczowej. W 1 garści orzechów znajduje się mnóstwo białka oraz błonnika, czyli dwóch substancji, które powodują przyśpieszenie metabolizmu. Codziennie powinno się zjeść garść orzechów, pamiętając żeby nie przekraczać tej ilości. W nadmiarze orzechy tuczą.

Fasola jak produkt odchudzający

Podobnie jak jajka, fasola bywa niedoceniana jako produkt odchudzający. Często pomija się ją na diecie, podczas gdy czerwona i biała fasola zawierają dużo żelaza, magnezu, a przede wszystkim sycącego błonnika. Stanowi dobry dodatek do sałatek i zup, dzięki czemu stają się bardziej sycące, ale nie tuczące.

Grejpfrut bogaty w błonnik

Grejpfrut to przede wszystkim i witaminy. Nie przyśpiesza metabolizmu, jednak syci żołądek, powodując że zjada się mniej innych rzeczy. Poza witaminami zawiera błonnik, co również wpływa na hamowanie apetytu.

Aby skorzystać z pozytywnych właściwości grejpfrutów należy zjeść 1 połówkę przed posiłkiem, 2-3 razy w tygodniu.

grecki pomaga schudnąć

Dyskusja o tym, czy jogurt grecki warto jeść na diecie trwa, jednak już teraz możemy powiedzieć, że warto. Jeśli chce się schudnąć szybciej dobrze jest jadać na śniadanie lub jogurt grecki o niskiej zawartości cukru oraz tłuszczu. Ma on bardzo dużo białka, więcej niż zwykłe jogurty, dlatego przyśpiesza przemianę materii. Dodatkowo dostarcza organizmowi witaminę D i wapń.

Zobacz także

10 sposobów na zlikwidowanie tkanki tłuszczowej

Nadmiar tkanki tłuszczowej rzadko jest czymś pożądanym przez kobiety i mężczyzn. Dla wielu osób oznacza …