Strona Główna » Zdrowie » Inne - Zdrowie » Domowe metody na bóle menstruacyjne

Domowe metody na bóle menstruacyjne

Menstruacja, czyli lub okres nie jest czymś, co przechodzi przez kobiece niezauważenie. Jej nadejście często zwiastują konkretne objawy już na tydzień przed wyznaczoną datą. Niektóre kobiety odczuwają objawy jako boleśniejsze, niż sama miesiączka i gdy pojawia się krwawienie odczuwają ulgę, inne, wręcz przeciwnie. Wraz z pierwszym dniem menstruacji pojawia się , który utrudnia funkcjonowanie. Bóle związane są ze skurczami macicy dotykają aż 45% kobiet. Jak im zapobiec?

bolesna miesiączka, ból przy menstruacji, co robić przy bolesnej menstruacji, bóle brzucha przy miesiączce, okłady przy menstruacji , ćwiczenia relaksacyjne miesiączka, menstruacja joga, domowe sposoby mentruacja

Ciepła na bolesną miesiączkę

W boleściach miesiączkowych dobrze sprawdzi się kąpiel albo z gorącą wodą. Istnieje powtarzana przez wiele osób opinia, że w czasie miesiączki najlepiej w ogóle nie kąpać się, lecz jedynie brać prysznic, jednak nie jest to do końca prawdą. Jeżeli miesiączka nie jest nienaturalnie obfita, wówczas w dniu, gdy ból jest największy można pozwolić sobie na kąpiel w ciepłej, ale nie gorącej wodzie. Wystarczy 20 minut, żeby poczuć ulgę. Warto dodać do wody 5-8 kropli olejki lawendowego, który łagodzi stres oraz relaksuje.

Termofor na brzuchu złagodzi okres

Kobiety, które mają obfite miesiączki albo których ból jest tak duży, że wejście do wanny to wyzwanie, mogą skorzystać z termoforu. Wystarczy nalać do niego ciepłej wody, po czym położyć się w ulubionym miejscu, kładąc termofor na brzuchu, poniżej pępka. Już po kilku minutach będzie zauważalne zmniejszenie się bolesnych dolegliwości. Jednorazowe przykładanie termoforu powinno trwać 15 minut, żeby nie wzmogło krwawienie.

Jeśli nie posiada się termoforu można wykorzystać ręcznik zamoczony w ciepłej wodzie albo butelkę z ciepłą wodą, owiniętą ręcznikiem.

Ze względu na to, że bóle menstruacyjne promieniują często na krzyż, dobrze jest przyłożyć termofor również do tej części pleców.

Przydatna joga

Miesiączka, zwłaszcza bolesna, nie sprzyja aktywności fizycznej. Nie jest wskazane chodzenie na siłownie, aerobik ani fitness. Jedynym ruchem, którego nie trzeba przerywać jest joga. W czasie bolesnej menstruacji joga jest nawet wskazana, ponieważ relaksuje, przynosi ukojenie, rozluźnia miednicę oraz macice, dzięki czemu nieprzyjemne odczucia nie są tak wyraziste, jak wcześniej.

Masowanie brzucha pomoże przy miesiączce

Jeśli ból nie obezwładnia i nie powoduje, że dotknięcie brzucha to istne katusze, można zastosować masaż z olejkami eterycznymi. Przynosi on ukojenie w bólu oraz odprężenie dla zmysłów. Do masażu nadają się olejki: lawendowy, cytrynowy, z drzewa herbacianego albo typowe olejki do ciała, np. migdałowy. Jeszcze lepsze efekty daje połączenie 5 kropli wybranego olejku z olejkiem do ciała.

Podczas masażu należy zataczać palcami koła na skórze pomiędzy pępkiem a wzgórkiem łonowym. Nie śpieszyć się i masować do momentu, w którym odczuje się wyraźną ulgę.

Ziołowe napary na bóle menstruacyjne

Zioła pomagają w niejednej sytuacji związanej ze zdrowiem, w tym w łagodzeniu bólów menstruacyjnych. Można zacząć popijać ziołowe herbatki jeszcze przed okresem. Na 2-3 dni przed pojawieniem się krwawienia warto zacząć popijać herbatkę z rumianku, liści malin, rozmarynu, nagietka albo melisy. Pozwalają one na zmniejszenie bólu albo na jego całkowity zanik, w zależności od zwyczajowego natężenia skurczów. Z ziół nie należy rezygnować również po rozpoczęciu się miesiączki. Bardzo dobrze w łagodzeniu ból sprawdza się herbata z malin, najlepiej z suszonych liści – 1 łyżka liści malin i 150 ml wody – a nie z torebki, którą trzeba popijać 3 razy dziennie. Dobre efekty jej picia zostały docenione przez liczne kobiety

Zobacz także

10 sposobów na zastosowanie oleju kokosowego

Zastosowania oleju kokosowego Olej kokosowy jest darem natury, z którego trzeba korzystać jak najczęściej. Nie …