Strona Główna » Święta » Boże Narodzenie » Jak nie przytyć podczas świąt?

Jak nie przytyć podczas świąt?

nie_tyc
No właśnie, pytanie: “jak nie przytyć podczas świąt?” z pewnością zadaje sobie wielu z nas. Na co dzień unikamy pustych kalorii i spalamy sadełko na siłowni, a później trach! 3 dni błogiego lenistwa i delikatnie mówiąc – najadania się po same uszy i już na sylwestra nie wskoczymy w wystrzałową kreację. Niektórzy nawet mówią, że obowiązkiem jest w święta JEŚĆ! (żeby babcia, ciocia i teściowa się nie obraziły…). Mamy dla Was 5 bardzo łatwych i praktycznych rad, aby zapobiec ekstremalnemu zwiększeniu objętości w ciągu tych kilku dni.

1. Najważniejsza zasada – jedz częściej, a mniej. 
Jak to wprowadzić w życie w Wigilię? To proste! Po ciepłym barszczyku nie rzucaj się na kolejne , odczekaj 20-30 min, przecież ze stołu nic nie ucieknie. I tak postępuj z każdym posiłkiem, zachowuj odstępy między kolejno nakładanymi porcjami. Co równie ważne – nakładaj na talerz wszystkiego po trochu, przecież chcesz spróbować wszystkich potraw! I unikaj dokładek.
2. Co do picia?
 
z suszu na trawienie.
ten jest nieodłącznym elementem wieczerzy wigilijnych naszych dziadków, teraz niestety nieco zapomniany. Oprócz tego, że cudownym zapachem nadaje świątecznego klimatu w domu- gasi pragnienie oraz wspomaga procesy trawienne. Łagodzi nawet skutki obżarstwa.
Imbirowa oczyszczająca.
Zachęcamy do przygotowania smacznej oraz również przyspieszającej metabolizm i oczyszczającej organizm z toksyn wody z imbirem i cytryną. Należy przygotować 2l przegotowanej, ciepłej wody (nie gorącej), dodać kilka plastrów z cytryny i łyżkę świeżego pokrojonego imbiru. Polecamy pić ciepłe, smakuje najlepiej!
3. Z deserów wybieraj… !
A dokładniej – wszystkie specjały z makiem. Charakteryzuje się on bowiem wysoką wartością żywieniową, 20% jego masy stanowi błonnik poprawiający perystaltykę jelit, jest bogaty w wit. A, D, E, C oraz pierwiastki takie jak wapń, magnez, żelazo, potas. Ponadto wiąże cholesterol, którego zapewne podczas świąt spożywamy w nadmiarze.
 
4. Po Wigilii…
Zamiast na śniadanie znowu wsuwać kiełbaskę, boczek i sałatki majonezowe, zjedz owsiankę z owocami lub jogurt naturalny z muesli. I koniecznie zalicz z rodziną zimowy spacer. Podkręcenie metabolizmu gwarantowane!
5. Pamiętaj o owocach.
Szczególnie polecamy pomarańcze, ananasy i grapefruity. Pomarańcze świetnie wpływają na wątrobę i wspomagają detoksykację organizmu, grapefruity przyspieszają spalanie tkanki tłuszczowej oraz zapobiegają odkładaniu tłuszczu, a ananasy, bogate w bromeliny – są to enzymy, które wspomagają trawienie, łagodzą zgagę oraz inne zakłócenia ze strony żołądka. Zatem po bogatym posiłku nie odmawiaj sobie plasterka ananasa lub pomarańczy.
A może Wy macie jakieś ciekawe sposoby na opanowanie świątecznego głodu?
PS Dla tych, którym jednak przybędzie kilka cm po świętach przygotujemy specjalny post z ekspresowo-wyszczuplającymi dietami, abyście mogli królować w sylwestra!

Zobacz także

jak zrobic ozdoby swiateczne z masy solnej

Jak zrobić ozdoby świateczne z masy solnej

Zobacz film jak w prosty sposób zrobić tanim kosztem ozdoby świąteczne z masy solnej. Tworzenie …