Strona Główna » Zdrowie » Diety i odżywianie » Jak obniżyć cholesterol bez leków?

Jak obniżyć cholesterol bez leków?

Cholesterol: Jak go skutecznie obniżyć?

Powszechnie utarło się, iż przy podwyższonym tzw. złym cholesterorze (LDL) należy wystrzegać się przede wszystkim wysokokalorycznych i wysokotłuszczowych potraw i produktów. A jednak w brew pozorom niektóre z nich mogą pomóc nam skutecznie obniżyć cholesterol. Wiemy doskonale, że czosnek idealny jest na przeziębienie, a siemię lniane na wrzody, ale nie tylko. Poniżej przedstawiamy produkty, które w zaskakujący sposób sprawdzą się w terapii antycholesterolowej, a co najważniejsze mamy je w większości w naszej kuchni.

jak obniżyć cholesterol,zwalczanie cholesterolu, walka z cholesterolem, cholesterol,choroby serca, serce, zapchanie tętnic
Jak obniżyć cholesterol

Dynia dobra na obniżenie cholesterolu

 Wiemy doskonale o tym, iż dynia jest produktem niskokalorycznym i niskotłuszczowym, ale jadamy ją zazwyczaj tylko w sezonie, a szkoda. Jedzenie dyni przez cały rok doskonale przysłuży się do naszej walki z cholesterolem, a to dlatego, że zawarty w pestkach dyni hamuje odkładanie się cholesterolu w naszym organizmie. Jedzmy więc, również po za sezonem, takie produkty jak: pieczywo z pestkami dyni, posypujmy nimi dania np. sałatki i makarony, jak również włączmy do naszej olej z pestek dyni.

Olej rzepakowy pomaga obniżyć cholesterol

Traktujemy go trochę pobłażliwie, a to duży błąd. Olej rzepakowy to jeden z najzdrowszych olejów. Posiada on korzystny skład kwasów tłuszczowych omega – 6 i omega – 3, zadziwiające, że aż 10 razy większy niż oliwa z oliwek. Olej z rzepaku, zawiera również fitosterole, to związki, które doskonale wspomagają utrzymanie cholesterolu we krwi na prawidłowym, zdrowym poziomie.

Tłuste awokado na walkę z cholesterolem

Mamy o nim złą opinię, wiemy, że jest tłusty i kaloryczny i to się zgadza, ale mało kto z nas wie, że właśnie awokado jest bogate w cenne kwasy tłuszczowe. Tak więc stosując przez tydzień dietę bogata w awokado, poziom złego cholesterolu znacznie nam się obniży. Większość przepisów poleca dodawanie awokado tylko do deserów, a ten owoc jest równie doskonałym składnikiem wszelkiego rodzaju sałatek. Zróbmy sobie prosta sałatkę z gruszki, kiwi i awokado. Dodajmy sok z wyciśniętej cytryny i 2 łyżki jogurtu naturalnego. Proste, smaczne i genialnie wspomagające nas w  naszej walce z cholesterolem.

Fasola i rośliny strączkowe obniżają cholesterol

Cenimy rośliny strączkowe, ponieważ są bogatym źródłem białka, ale czy wiemy o tym, iż zawierają one również bardzo dużo błonnika? Błonnik to taki mały czyściciel, działa jak szczoteczka, wymiata z naszego organizmu tłuszcze i co bardzo ważne zmniejsza przyswajanie cholesterolu. W walce z obniżeniem złego cholesterolu zalecane jest przez 3 miesiące zjadanie pół filiżanki gotowanej fasoli dziennie. Doskonała w diecie jest również pasta fasolowa do pieczywa. Fasolę z puszki miksujemy z oliwą, czosnkiem i ulubionymi ziołami. Tak powstała pastą smarujmy nasze kanapki najlepiej codziennie przez okres 2-3 miesięcy, a sami przekonamy się jak bardzo się nam przysłużyła.

jak obniżyć cholesterol,zwalczanie cholesterolu, walka z cholesterolem, cholesterol,choroby serca, serce, zapchanie tętnic

 

Orzechy kontra cholesterol

Zawierają dużo kalorii to fakt, ale to jedyna ich wada, oprócz tego mają wiele zdrowotnych zalet. Właśnie dlatego garść, ponieważ udowodniono iż takiej małej ilości orzechów znacznie obniża poziom LDL, najważniejsze bez efektu przybierania na wadze. To nie jest trudne, zadbajmy więc o to aby codziennie zjadać małą garść orzechów: laskowych, włoskich, makadamia albo brazylijskich.

Morskie ryby i cholesterol

Nie unikajmy ich tylko dlatego, że są tłuste. Jedzmy ryby 3 razy w tygodniu, oczywiście z pożytkiem dla naszego zdrowia, zawierają one bowiem kwasy tłuszczowe omega-3. Najwięcej tych pożytecznych kwasów znajdziemy w takich rybach jak: halibut, łosoś, śledź, dorsz, makrela i sardynki. Jeśli nie koniecznie chcemy jadać ryby na , jedzmy z nich zdrowe i małe . Wystarczy kawałek łososia posmarować białym serkiem o niskiej zawartości tłuszczu i gotowe.

Cudowna natka pietruszki wspomaga obniżanie cholesterolu

To nie tylko produkt służący do dekoracji naszych potraw, ale doskonałe warzywo zbijające cholesterol. Dzieje się tak, ponieważ pietruszka zawiera witaminę C, która wymywa z naszego organizmu nadmiar cholesterolu z tętnic. Jest doskonale prostym i łatwo dostępnym produktem, który możemy dodawać praktycznie wszędzie: do dań, zup, sałatek, nawet na kanapkę. Dodawajmy ją więc wszędzie gdzie tylko się da, także do jogurtowych sosów albo jedzmy samą, posypaną szczyptą soli z dodatkiem czosnku i masełka.

Czosnek, a cholesterol

Uznajemy, go w pewien sposób za lek na odporność. Zawiera allicynę, która udrażnia naczynia krwionośne. Zjadajmy więc 1-2 ząbki czosnku dziennie, na wszelakie sposoby, posiekany dodawajmy do sosu winegret lub jedzmy z kromką razowego chleba. Posiekany w płatki doskonale sprawdzi się w sosach do makaronów.

Siemię lniane w walce z obniżaniem cholesterolu

 To produkt doskonale znany wrzodowcom, ale dba on również o nasz układ krążenia. Codzienne spożywanie 2 łyżek siemienia lnianego spowoduje znaczny spadek cholesterolu. Można również stosować zmielone siemię i dodawać ja do: jogurtów, płatków śniadaniowych czy wypiekanego przez nas domowego chlebka.

Filiżanka zielonej herbaty pomoże zbić cholesterol

 Znamy ją doskonale, fantastycznie pomaga nam w odchudzaniu, ale także w pozbyciu się z naszych tętnic złego cholesterolu. Skąd w herbacie takie zdrowotne właściwości? Otóż zielona herbata zawiera w swoim składzie związki antyoksydacyjne. Redukują one wchłanianie cholesterolu w jelitach. Zapewniam, iż spadek cholesterolu nastąpi już po 3 tygodniach picia zaledwie jednej filiżanki  herbaty dziennie.

Możemy być zaskoczeni, iż w tak łatwy sposób i ogólnie dostępnymi produktami, możemy pomóc sobie w redukcji złego cholesterolu, a co najważniejsze bez środków farmakologicznych. A jedna to prawa, będące w każdy domu produkty to bogactwo związków, które skutecznie pomogą nam obniżyć cholesterol, a przy okazji wzmocnić naszą odporność i przyśpieszyć trawienie. Każdy z nas, w prosty i tani sposób, może spróbować pomóc samemu sobie, a przy okazji zapewnić zdrową antycholesterolową dietę reszcie rodziny. Spróbować naprawdę warto.

Zobacz także

Pierwsza pomoc – aplikacje pomagające w ratowaniu

Pierwsza pomoc – aplikacje do telefonu Aplikacje internetowe to nie tylko gry i kalkulatory kalorii, …