Strona Główna » Artykuł sponsorowany » Jak ujędrnić skórę po ciąży?

Jak ujędrnić skórę po ciąży?

Kondycja skóry po ciąży pozostawia zazwyczaj wiele do życzenia. Młode mamy zauważają utratę jej jędrności i elastyczności, a także nadmiar – szczególnie w okolicy brzucha. Co zrobić, aby poprawić wygląd skóry? Kilka pomocnych informacji poniżej.

Co powoduje utratę jędrności skóry podczas ciąży?

Podczas ciąży w organizmie przyszłej mamy zachodzi wiele zmian hormonalnych. Pod ich wpływem dochodzi do uszkodzenia fibroblastów, które odpowiadają za produkcję kolagenu i elastyny, a więc białek decydujących bezpośrednio o elastyczności naszej skóry. Dodatkowo, z powodu przyrostu masy ciała, ulega ona rozciągnięciu – szczególnie na brzuchu, gdzie rozwija się maluszek, a także na piersiach – na skutek rozrostu gruczołu sutkowego powiększają się one nawet o kilka rozmiarów.

Wszystko to sprawia, że po porodzie wygląd skóry ulega pogorszeniu. Jest ona mniej jędrna i elastyczna, nierzadko pojawiają się na niej także rozstępy. Problem stanowi również nadmiar skóry na brzuchu – macica kurczy się znacznie szybciej niż skóra regeneruje, dlatego wiszący brzuszek jest czymś zupełnie naturalnym. Nie zmienia to faktu, że młode mamy często źle czują się w swoim ciele i mają wiele kompleksów.

Na szczęście istnieją skuteczne sposoby na poprawę jędrności skóry – dzięki nim szybko zapomnisz o niedoskonałościach i już nic nie będzie Ci zakłócać radości z macierzyństwa.

Dieta, ćwiczenia,

Często zapominamy, że aby cieszyć się efektami – tak w odchudzaniu, jak i pielęgnacji skóry – ważne jest wielopłaszczyznowe działanie. Same ćwiczenia nie wystarczą, jeśli nie będą wsparte odpowiednią, zbilansowaną dietą. Podobnie – nie przyniosą spektakularnych rezultatów, jeśli nie zmienimy nawyków żywieniowych i nie będziemy aktywni fizycznie.

Jeśli chodzi o dietę, kondycję skóry pomogą Ci poprawić produkty bogate w witaminy, minerały oraz aminokwasy. Powinna być ona urozmaicona i opierać się na świeżych, naturalnych, wartościowych, jak najmniej przetworzonych składnikach. Jeśli karmisz piersią, pamiętaj, że musi być zdrowa nie tylko dla Ciebie, ale też dla dziecka.

Aktywność fizyczną rozpocznij dopiero wtedy, gdy będziesz czuła się na siłach. Po porodzie organizm potrzebuje czasu na regenerację, dlatego nie powinnaś się przeforsowywać. Zacznij od spacerów, z czasem możesz zapisać się na basen, fitness czy inne zajęcia, które lubisz. Możesz też ćwiczyć w domowych zaciszu, np. przy użyciu ciężarków. Skup się na ćwiczeniach poprawiających wygląd najbardziej problematycznych partii ciała – brzucha, biustu, ud oraz pośladków.

Powyższe działania warto wspierać stosowaniem odpowiednich kosmetyków. Dzięki nim poprawisz gęstość i elastyczność skóry, a także wymodelujesz sylwetkę. Intensywny efekt ujędrniający pomogą Ci uzyskać szczególnie te w skoncentrowanej formie serum (np. serum ujędrniające do biustu Mustela Maternite).

Nie wszystkie kosmetyki wolno stosować podczas karmienia, dlatego dokładnie sprawdzaj etykiety. Naturalny skład preparatów oraz informacja o tym, że można używać ich nawet podczas laktacji, zapewnią bezpieczeństwo Tobie i maluszkowi. Na co jeszcze zwrócić uwagę podczas wyboru kosmetyków ujędrniających? Powinny one zawierać składniki stymulujące fibroblasty do produkcji kolagenu i elastyny, a także poprawiające jakość tych włókien – wzmacniające, zwiększające sprężystość.

Więcej informacji na temat ujędrniania skóry po ciąży znajdziesz tutaj.

partnera

Pin It on Pinterest