Strona Główna » Artykuł sponsorowany » Najciekawsze pomysły na organizację przedmiotów w kuchni

Najciekawsze pomysły na organizację przedmiotów w kuchni

Każda jest inna, to pewne. Chociaż możemy mieć zupełnie różne wizje, zwykle wszyscy marzymy tylko o jednym — uporządkowanej, funkcjonalnej przestrzeni. Design połączony z rozwiązaniami dopasowanymi do potrzeb konkretnego użytkownika oraz doskonała organizacja miejsca pracy to klucz do wymarzonego kącika kuchennego. W tym pomieszczeniu szczególnie ważne jest zwłaszcza to ostatnie. Jak zorganizować swoją kuchnię, aby była czysta i uporządkowana?

Organizacja szuflad kuchennych

Wydaje się, że porządek w kuchni oznacza przede wszystkim posprzątanie rzeczy, które są w zasięgu wzroku. Na początku warto jednak zastanowić się nad organizacją w szafkach i szufladach, ponieważ właśnie tam najszybciej tworzy się bałagan. Niemożliwe? Niemal każdy z nas ma choć jedno takie miejsce w kuchni, gdzie trzymamy wszystko to, czego nie udało nam się przyporządkować do żadnej innej kategorii. Spróbujcie zajrzeć do tego miejsca bez strachu w oczach, a przekonacie się, co mamy na myśli.

Organizację należy zacząć przede wszystkim od szuflad ze sztućcami, ponieważ właśnie tam najczęściej sięgamy w ciągu dnia. Chociaż segregacja widelców, noży i łyżek zwykle nie sprawia nam większego problemu, problemy zaczynają się, gdy kompletujemy kolejne szpatułki, łyżki, obieraczki i wszystko trafia do jednej szuflady ze sztućcami. Proponujemy zagospodarowanie innej szuflady na wykorzystywane do przygotowywania potraw. Jak je sortować? To proste. Im częściej używamy jakiegoś , tym łatwiejszy musi być do niego dostęp.

Przybory kuchenne to prawdziwe dobrodziejstwo w kuchni, ale sprawiają też niemałą trudność, jeśli chcemy zadbać o porządek w miejscu gotowania. W tworzeniu kulinarnych dań popisowych nie powinno przecież być czynników rozpraszających, a z pewnością bałagan takim jest. Aby posortować akcesoria i pomoce kuchenne, takie jak chochle i większe szpatułki, można użyć na przykład stojaka. Jedynym warunkiem jest przestrzeń w rączce przyboru, aby można było zawiesić go na stojaku.

Innym sposobem jest organizer, podobny do tego, w którym trzymamy większe noże kuchenne. Ten jednak powinien być nieco większy i musi posiadać więcej wolnej przestrzeni, w której zmieszczą się te akcesoria. Co jednak z mniejszymi elementami? Obieraczki, wyciskarki do czosnku i podobne przybory najlepiej jest schować do pudełka, w którym są przegródki. Można takie pudełko stworzyć samodzielnie lub wykorzystać szkatułki do przechowywania herbaty. Istnieje ryzyko, że niewielkie przybory zgubią się w szufladzie, gdzie trzymamy również inne elementy, dlatego lepiej stworzyć im osobny kącik.

Organizacja w szafkach kuchennych

Głębokie , w których trudno jest zrobić porządek, spędzają sen z powiek niemal wszystkim użytkownikom kuchni. W ich czeluściach znaleźć można niemal wszystko, ponieważ właśnie do szafek wkładamy głównie to, czego chcemy pozbyć się z zasięgu wzroku. Środki czystości, zapas ściereczek do czyszczenia powierzchni, ręczniki papierowe i wiele innych. Właśnie tak wygląda większość szafek kuchennych. Nieuporządkowane składowisko rzeczy, dla których nigdzie nie znaleźliśmy miejsca, powinno zdecydowanie odejść. Jak to zrobić?

Jednym ze sposobów jest kupienie pojemników lub koszy, w których staną środki czystości. Takie rozwiązanie znacznie ułatwi sprzątanie. Kiedy przez przypadek wylejemy jakiś detergent – sprzątanie szafki nie będzie problematyczne. Wystarczy przytwierdzić drążki w wybranych szafkach kuchennych stojących, na których zamocujemy nasze detergenty w sprayu. Wszystkie zapasowe środki higieniczne warto przechowywać w jednym miejscu, aby zawsze mieć do nich łatwy dostęp.

Jak zorganizować wszystko to, czego potrzebujemy najczęściej, czyli garnki i patelnie? Aby oszczędzić sobie zaglądania do ciemnych, głębokich szafek kuchennych wiszących czy stojących, w których i tak niczego nie można znaleźć, wygodniej jest zastosować szafki z koszami cargo. W ten prosty sposób mamy stały i łatwy dostęp do wszystkich najpotrzebniejszych przedmiotów. Kłopot pozostaje, gdy jest mało miejsca w szafkach bez systemu cargo, a przykrywki garnków piętrzą się coraz wyżej. Sprytnym rozwiązaniem jest zamocowanie uchwytów na drzwiczkach lub stworzenie własnej półki z przegródkami specjalnie na pokrywki, które warto uporządkować wielkością.

Polecamy inwestycję w różne mechanizmy podczas wybierania najważniejszych elementów kuchni. Szuflady, szafki mniejsze, większe, wysuwane kosze, narożne szafki. Na rynku jest tak wiele opcji, że porządek zostanie zachowany nawet w najbardziej nietypowych wnętrzach. Dlaczego dobrze jest mieć w swojej kuchni różne rodzaje mebli? Łatwiej jest uporządkować przybory kuchenne, akcesoria i inne elementy kuchni, gdy mamy więcej możliwości sortowania ich i układania. Sprawdźcie na przykład szafki kuchenne od IKEA, a zobaczycie, jak duży wybór jest w sklepach wielkopowierzchniowych.

kuchenne w zasięgu wzroku

Oczywiście bardzo istotną częścią dbania o porządek jest pilnowanie, aby cała przestrzeń sprawiała wrażenie ułożonej i przede wszystkim funkcjonalnej. W zasięgu wzroku są przede wszystkim takie elementy jak na przykład blat, gdzie również stawiamy widoczne elementy. Słoje z makaronami, przyprawami, posegregowane herbaty, noże w organizerach to tylko część z pomysłów. Bardzo duża część z nas kupuje specjalne separatory do noży, które naprawdę ułatwiają pracę w kuchni, jednak samodzielnie również można stworzyć takie miejsce, np. wkładając je do skrzynki wypełnionej wykałaczkami.

Innym pomysłem, tym razem na herbaty, jest wykorzystanie skrytki na biżuterię, jeśli ma ona wystarczająco dużo głębokich przegródek. Pięknie wyglądają także specjalne skrzyneczki ze szklanymi drzwiczkami, przez które dokładnie widać, jakie herbaty są w naszej kolekcji. Chociaż przekładanie herbaty wydaje się być czasochłonne, nic bardziej mylnego. Dużo więcej czasu spędzimy, porządkując poszczególne paczki z produktami, niż wkładając je od razu po zakupie w jedno miejsce dla nich przeznaczone.

Jeżeli kolekcjonujecie herbatę, sami dobrze wiecie, jak szybko stworzyć cały stosik opakowań, w których czasami jest tylko jedna torebka. Dużo bardziej ekonomicznym pomysłem będzie, gdy zastosujemy ten pomysł również do innych kategorii żywności. Jeżeli tylko jest taka możliwość, pozbywanie się opakowań, słodyczy, makaronów, mąk i innych suchych produktów automatycznie pozwala na zwiększenie ilości miejsca, a porządek robi się sam.

Skoro już wspominamy o zajmowaniu wolnej przestrzeni, warto wykorzystywać każdy wolny centymetr, ponieważ w kuchni ma to szczególne znaczenie. Już pisaliśmy o zagospodarowaniu drzwiczek od szafek kuchennych, ale warto pamiętać także o ścianach. Bardzo użytecznym patentem na błyskawiczne poradzenie sobie z mokrymi sztućcami po myciu, jest wkładanie ich do metalowych pojemników, czy też doniczek, które wiszą nad zlewem. To szybki i estetyczny sposób na przechowywanie mokrych elementów. Przytwierdzone do ściany kosze na talerze również oszczędzają miejsce na blacie, kończąc tym samym erę plastikowych suszarek, które nie pasują do każdej przestrzeni.

W każdej kuchni z pewnością sprawdzą się wiszące stojaki na , gdzie przechowywać można również oliwę, ocet i inne większe dodatki do dań. Znacznie wygodniej jest w ten sposób trzymać elementy, które można łatwo wylać lub rozsypać, ponieważ bez trudu można wytrzeć taki stojak, podczas gdy szuflada lub szafka kuchenna wymaga zwykle dotarcia do trudno dostępnych miejsc. Organizacja rzeczy w kuchni to przecież nie tylko upychanie wszystkiego w ciasnych szafkach, ale szukanie kreatywnych rozwiązań, aby kuchnia była miejscem, gdzie każdy domownik będzie czuł się dobrze.

Artykuł sponsorowany

Zobacz także

Dbanie o łazienkę

5 sprytnych sposobów na dbanie o łazienkę. Wiedziałeś o nich?

Sprzątanie łazienki dla większości z nas jest najmniej przyjemną czynnością, jeśli chodzi o porządki domowe. …