Strona Główna » Artykuł sponsorowany » Podwyższony cholesterol – o czym pamiętać przy każdym posiłku?

Podwyższony cholesterol – o czym pamiętać przy każdym posiłku?

Najprościej rzecz ujmując, cholesterol to związek chemiczny niezbędny do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Obecny jest w tkankach i w osoczu krwi. Dlaczego tak wiele mówi się na temat szkodliwości cholesterolu? Otóż związek ten dzieli się na frakcje HDL i LDL, czyli tzw. dobry i zły cholesterol. Zbyt duża ilość tego drugiego zwiększa ryzyko rozwoju chorób układu naczyniowego. Z kolei cholesterol HDL jest niezbędny do produkcji witaminy D3, hormonów płciowych i hormonów nadnercza. Ponadto odgrywa znaczącą rolę w pracy mózgu. Ale uwaga – przyczyną problemów zdrowotnych bywa zarówno podwyższony, jak i zbyt niski poziom cholesterolu. Destruktywnych skrajności można uniknąć, dbając o codzienny jadłospis.

Podwyższony cholesterol, cholesterol hdl i ldl, jak obiżyć cholesterol, sposoby na obniżenie cholesterolu, dieta z podwyższonym cholesterolem

Podwyższony poziom cholesterolu — co jeść?

Leczenie podwyższonego poziomu cholesterolu rozpoczyna się od wyłączenia z produktów bogatych w cholesterol. Ich miejsce powinny zająć pokarmy obfitujące w tłuszcze roślinne i błonnik. Nie może zabraknąć także ryb, owoców i warzyw. Na tym jednak nie koniec. W trosce o , złe nawyki żywieniowe wymieniamy na dobre. I tak, miejsce tradycyjnego masła powinny zająć produkty ze stanolami roślinnymi (np. Benecol z oliwą z oliwek), które nie tylko poprawiają smak spożywanych potraw, ale dbają o nasze zdrowie. Miejsce jasnego pieczywa zajmuje pieczywo ciemne, pełnoziarniste. Dania gotowane, duszone, bądź pieczone z dodatkiem niewielkiej ilości tłuszczu wypierają smażone . Mile widziane będą również niskotłuszczowe jogurty, mleka i chude . Dobrym pomysłem jest uwzględnienie w menu produktów bogatych w błonnik oraz włączenie do jadłospisu suplementów obniżających poziom cholesterolu we krwi, np. Benecol Suplement Diety.

O czym pamiętać przy podwyższonym cholesterolu?

Konsekwencja to podstawa. Podejmując walkę ze złym cholesterolem trzeba być bezwzględnym. W innym przypadku dajemy zielone światło chorobom układu naczyniowego. Stanowcze „nie” należy powiedzieć produktom dalekim od ich naturalnego stanu, w szczególności tym, zawierającym tanie oleje rafinowane i utwardzone tłuszcze ( cukierniczy, margaryny), a także białą mąkę i . Bez żalu wykreślamy z menu smakołyki typu fast food, alkohol, pączki, chrupiące białe bułeczki oraz potrawy smażone. Miejsce wszystkiego, co niezdrowe powinno zająć to, co zdrowe i korzystne dla organizmu. Wskazane jest regularne spożywanie posiłków — co 2-3 godziny, przy czym żadnego z posiłków nie wolno opuszczać. Potrawy powinny być urozmaicone, bogate w cenne składniki odżywcze. Nawadnianie jest równie ważne, jak urozmaicona . Przy podwyższonym cholesterolu trzeba pić ok. 2 litrów wody mineralnej bez gazu. Dobre są także soki przygotowane ze świeżych warzyw i koktajle owocowe z dodatkiem mleka roślinnego.

O czym jeszcze warto pamiętać przy podwyższonym cholesterolu? O zmianie myślenia. Modyfikacja przyzwyczajeń jest procesem wymagającym czasu i pozytywnego nastawienia. Nagle znikają z jadłospisu potrawy, z którymi być może łączyły się radosne wspomnienia, które były obecne w naszym życiu od wielu lat. To trudne. Jednak w trosce o zdrowie warto wykazać się silną wolą, świadomie  wybierać produkty w sklepie, zerwać ze starymi przyzwyczajeniami (np. jedzeniem jajecznicy smażonej na bekonie) i testować nowe . Małe grzeszki tylko z pozoru wydają się niewinne. Podjadanie zakazanych przysmaków może doprowadzić do miażdżycy bądź zawału serca.

Materiał partnera

Zobacz także

Jak zmniejszyc obwod pasa

Jak zmniejszyć obwód pasa w tydzień?

Jak zmniejszyć obwód pasa w tydzień? Mniejszy obwód w pasie to marzenie niejednej osoby, kobiety …