Strona Główna » Artykuł sponsorowany » Kobieta w branży motoryzacyjnej? To możliwe!

Kobieta w branży motoryzacyjnej? To możliwe!

Branża motoryzacyjna to jeden z najważniejszych sektorów we współczesnej gospodarce. Tylko na rynku europejskim zatrudnienie znajduje blisko 12 mln osób! Jeszcze kilka lat temu szeregi automotive zasilali w dużej mierze panowie, jednak dziś sytuacja ulega zmianie – tylko w Polsce panie stanowią aż 35% zatrudnionych, co daje nam sporą przewagę chociażby nad zachodnimi sąsiadami.

Branża motoryzacyjna przyjazna kobietom

Mogłoby się wydawać, że branża automotive to typowo męski sektor. Stereotyp ten odchodzi jednak w niepamięć, a liczba zatrudnionych w nim kobiet stopniowo wzrasta. Pracodawcy coraz częściej dostrzegają potencjał interesujących się motoryzacją pań, które doskonale radzą sobie z powierzanymi im obowiązkami i wykonują je z taką samą dokładnością jak męska część zespołu. Co więcej, współcześnie kobiety zatrudnianie są już nie tylko do działów z zakresu szeroko pojętego wsparcia biznesu, marketingu czy doradztwa. Panie świetnie radzą sobie także w dużych przedsiębiorstwach produkcyjnych, oferujących m.in. pracę w Stargardzie, Poznaniu, Szczecinie i innych większych miastach, pełniąc w nich funkcję operatorek maszyn, kontrolerek jakości czy konfekcjonerek. Wielu pracodawców zwraca także uwagę na personalny aspekt mieszanych teamów – zdaniem właścicieli przedsiębiorstw taka konfiguracja pozwala na uniknięcie konfliktów i przekłada się na lepszą atmosferę w pracy.

Kobiety w motoryzacji na świecie

Dowodem na to, że kobiety doskonale radzą sobie w branży motoryzacyjnej są ich liczne osiągnięcia. Wśród tych, które odniosły sukces, wymienić można chociażby Elenę Ford, która na początku 2013 roku objęła stanowisko wiceszefowej koncernu Ford, piastując jednocześnie najważniejsze stanowisko w dziale marketingu. Szerokim echem w świecie motoryzacji odbił się też awans Lindy Hasenfratz z 2002 roku na stanowisko Chief Executive Officer w produkującej części do samochodów firmie Linamar. Na wyróżnienie zasługuje także Alicia Boler-Davis będąca od 2013 roku wiceszefową działu marketingu w amerykańskim oddziale BMW. Kobiety mają również spory wkład w dzisiejszą kulturę motoryzacyjną. Dzięki June McCarroll powstały dzielące jezdnię pasy ruchu, a Mary Andersen, we współpracy z projektantem, opracowała pierwszy model wycieraczek samochodowych. Nie sposób nie wspomnieć również o Dorothy Levitt – dzięki niej w standardowym wyposażeniu aut znalazło się lusterko wsteczne. Wszystko to za sprawą i ”, w której radziła, aby w samochodem zawsze zabierać dodatkowe lusterko, które ułatwi obserwację sytuacji na drodze, inspirując tym samym późniejszych twórców wyposażenia samochodu.

Zalety pracy w branży automotive

Choć w sektorze motoryzacyjnym wciąż przeważają mężczyźni, panie coraz liczniej zasilają kadrę w przedsiębiorstwach zajmujących się szeroko pojętą motoryzacją, produkcją motoryzacyjną czy handlem. Jednym z największych atutów zatrudnienia w tego typu firmie jest szansa na połączenie pasji z pracą, dzięki czemu możliwe jest stałe śledzenie nowinek i zaznajamianie się z najnowszymi rozwiązaniami. Zaletą jest również pewna i stabilna posada (redukcje, ze względu na stale rosnący popyt na pracowników, występują niezwykle rzadko), a także rozbudowana ścieżka awansu. Zatrudnieni w branży automotive mogą liczyć także na pozapłacowe benefity (takie jak nieoprocentowane pracownicze, szkolenia językowe czy dofinansowanie studiów podyplomowych) oraz cykliczne kursy i warsztaty umożliwiające doskonalenie umiejętności i zwiększenie wydajności, a tym samym – osiąganie lepszych wyników.

partnera

Zobacz także

Jak skutecznie przemawiać do ludzi

12 porad jak prawidłowo przemawiać

Jak skutecznie i prawidłowo przemawiać do ludzi. Przemawianie nie jest proste i mało osób ma …