Strona Główna » Artykuł sponsorowany » Sposoby na zdrowy i spokojny sen

Sposoby na zdrowy i spokojny sen

Spokojny sen to dla niektórych wielkie wyzwanie. W obecnych czasach przyłożenie głowy do poduszki i zaśnięcie nie jest już takie oczywiste. Coraz więcej osób boryka się z problemami ze snem, z niemożnością zaśnięcia, z conocnymi pobudkami lub całkowitą bezsennością. Jeżeli jesteś jedną z nich ten artykuł jest dla Ciebie.

Wpływ zaburzeń snu na życie

Do zaburzeń snu zaliczane są zarówno nadmierna senność i narkolepsja, jak również , problemy z zasypianiem oraz z ciągłością snu. Słaby sen jest dla wielu osób szczególnie dużym problemem z uwagi na to, że jego brak lub mała ilość odbija się negatywnie na codziennym funkcjonowaniu. Wynika to z faktu, że odpowiednia ilość snu jest niezbędna naszemu organizmowi do poprawnego wykonywania, zarówno funkcji fizjologicznych, jak i dodatkowych. Bez snu nie jesteśmy w stanie skoncentrować się na pracy, zapamiętać otrzymywanych informacji, uczyć się, skutecznie działać, mamy obniżony nastrój, co zwiększa kłótliwość i utrudnia relacje z innymi. Przedłużające się braki snu są destrukcyjne dla zdrowia psychicznego, jak i fizycznego, przyczyniając się do częstych zachorowań i infekcji. Przedłużające się problemy senne mogą być też związane z depresją.

Przyczyny problemów ze snem

Przyczyny problemów z zasypianiem oraz ze snem ogólnie są bardzo zróżnicowane. Zdarza się, że jest to efekt genów i dziedziczenia, jednak w obecnych czasach częściej głównym winowajcą jest sposób życia. Z uwagi na wszechobecne światła mało kto kładzie się spać wraz z nastaniem ciemności. Sztuczne światła, zwłaszcza z urządzeń elektronicznych, dodatkowo pobudzają i utrudniają spokojne zamknięcie oczu. Stres w pracy, w domu, nadmierne obciążenie to także sprawia, że organizm ma problem z wyciszeniem się, które jest niezbędne przy zasypianiu. Dodatkowo używki przyjmowane za dnia, czyli kawa, czarna w dużych ilościach nie ułatwiają nocnego odpoczynku.

Jak dobrze spać?

Dobry sen jest podstawą dobrego dnia. Jednak nie uda się, jeżeli nie zadba się o odpowiednie przygotowanie do niego. Jeśli przyczyną bezsenności nie jest , można spróbować kilku sposobów ułatwiających zaśnięcie. Przede wszystkim przed wyznaczoną godziną snu należy się wyciszyć. Wyłącz brutalne, głośne , wiadomości, odstaw na bok książki trzymające w napięciu, wyłącz donośną muzykę i zmień ją na relaksacyjną. Na pół godziny przed snem przewietrz dobrze pokój oraz wypij herbatę ziołową, która wpłynie na układ nerwowy. Nie wykonuj także żadnych męczących, wymagających ćwiczeń. Pobudzenie układu krążenia nie sprzyja zaśnięciu.

Jaki wybrać?

Przygotowanie ciała do snu to jedno, trzeba także przygotować miejsce, ponieważ bez tego sen nie przyjdzie. Tempur® wie o tym i dlatego zajmuje wysoką pozycję wśród twórców poduszek i materacy. Jeżeli nie wiesz jaki materac wybrać do spania, spokojnie możesz zdać się na produkty wspomnianej firmy.
Przede wszystkim przed dokonaniem wyboru trzeba określić swoje preferencje spania: czy wolisz twardy materac, miękki, czy średni. Materace Tempur® odpowiadają każdym potrzebom z uwagi na różnorodność konstrukcji. Dla lubiących spać na twardszym jest polecany materac opary na technologii z NASA, który rozkłada nacisk ciężaru, zapewnia ciału poprawną pozycję, nie wgniata się i szybko wraca do swojego pierwotnego kształtu. Z kolei osoby preferujące miękkość mogą korzystać z materaca z typy Tempur®Cloud, który szybko dostosowuje się do ciała, zapewniając mu nie tylko podparcie, ale i doskonałe ułożenie. Jest także coś pomiędzy, czyli materace termoelastyczne, dla osób które nie chcą mieć ani zbyt miękkiego, ani zbyt twardego podłoża do spania. Nowoczesne materace oraz informację o ich możliwościach można zobaczyć -> tutaj .

Co jeszcze ułatwia dobry sen?

Sam materac to nie wszystko, aby zasnąć na całą noc. Tak samo ważna jest poduszka. Nie powinna być wybierana na chybił trafił, bez zastanowienia, gdyż utrudni albo nawet uniemożliwi zaśnięcie. Poduszki Tempur® to coś więcej, niż zwykłe poduszki. Dostosowane są do ciała oraz do pozycji, w której lubisz leżeć nocą. Spanie na brzuchu, na plecach, na boku, każde wymaga odpowiedniego podparcia głowy. Oznacza to, że standardowy kształt poduszki to za mało i nie każdemu będzie służył. Alternatywną propozycją są poduchy profilowane, ułatwiające zachowanie tzw. pozycji terapeutycznej oraz ulubionej pozycji ciała. Wynika to z ukształtowania poduszki tak by podpierała nie tylko samą głowę, ale i kark. Sprzyja to łatwiejszemu zasypianiu, ale przede wszystkim ułatwia sen i pobudkę bez bólu w obrębie szyi.

partnera

Zobacz także

5 niezwykłych zastosowań aspiryny

Nietypowe zastosowania aspiryny Aspiryna to sprawdzony środek leczniczy, zwłaszcza na ból głowy oraz przeziębienie. Zazwyczaj …