Strona Główna » Artykuł sponsorowany » Witaminy i minerały – co warto przyjmować o każdej porze roku

Witaminy i minerały – co warto przyjmować o każdej porze roku

Często może się wydawać, że przyjmowanie witamin i minerałów w formie suplementów może być zależne głównie od określonej pory roku. Nic bardziej jednak mylnego! Odpowiednia świadomość tego, co należy przyjmować jest zawsze bardzo istotna, nieważne jaka pogoda jest za oknem. Warto jest z tego powodu dobrze się przyjrzeć kilku opcjom by dokładnie zrozumieć jakie produkty mogą się okazać przydatne, niezależnie od . Tego też dowiecie się w tym artykule. Zapraszam!

i minerały, a suplementy diety – co warto wiedzieć

Na sam początek warto jest dokładnie się zastanowić nad kwestią przyjmowania takich składników w postaci suplementów. Wiele osób woli wybierać opcję prostą i stosować wyłącznie suplementy diety, aby przyjmować przeróżne witaminy i minerały. Czy jest to rzeczywiście odpowiedni krok? Musimy pamiętać o tym, że nasza zawsze powinna być na pierwszym miejscu, niezależnie od tego, jaki tryb życia prowadzimy. Dostarczanie odpowiednich składników odżywczych poprzez pokarm powinno być zawsze dla nas najistotniejszą opcją. Czy to oznacza, że witaminy w formie suplementów nie są warte naszego czasu? Oczywiście, że nie – są to produkty, które mogą wspomóc naszą dietę tak, by mieć pewność, że nic rzeczywiście nam przypadkiem nie brakuje.

Jeśli już planujemy wybór witamin i minerałów w postaci suplementów to warto jest korzystać z pewnych źródeł, jak https://sklep.kfd.pl/witaminy-i-mineraly-c-23.html – wynika to oczywiście z tego, że wtedy mamy pewność co do legalności i jakości produktów, które zamawiamy.

Witaminy i minerały – czyli co dokładnie

Zanim przejdziemy do przykładowych opcji witamin, którymi warto się suplementować, to przyjrzyjmy się bliżej ogólnym definicjom o czym tutaj tak naprawdę dokładnie jest mowa.

Witaminy i minerały nazywamy istotne substancje, które musimy codziennie dostarczać do naszego organizmu żeby być pełnym zdrowia i sił. W przypadku witamin znajdziemy A, C, D, E, K oraz witaminy z grupy B: tiamina, ryboflawina, niacyna, kwas pantotenowy (B5), pirydoksal (B6), kobalamina (B12), biotyna i kwas foliowy.

W przypadku minerałów można wymieniać wiele z nich, przykładowo:

  • fosfor
  • potas
  • wapń
  • selen

I wiele, wiele więcej.

Odpowiednia świadomość tego, gdzie w naszej diecie znajdziemy te składniki odżywcze jest dla nas bardzo istotna.

Witaminy i minerały – co mogą nam dać i gdzie je znajdziemy

Poniżej przedstawimy kilka propozycji witamin i minerałów, o których zawsze należy pamiętać. Będą to zarówno składniki, które znajdziemy w formie suplementów, jak i przykładu gdzie one się znajdują w naszej diecie.

 

  • Witamina B12 – na początek szczególnie istotna witamina dla osób, które żyją wyłącznie dietą roślinną. B12 jest dla nas szczególnie istotna w przypadku funkcjonowania czerwonych krwinek. Znajdziemy ją najłatwiej w produktach pochodzenia zwierzęcego – z tego też powodu osoby na diecie wegańskiej muszą ją dostarczać suplementami diety
  • Witamina D – często również znana jako “witamina słońca”. Jest nam potrzebna do odpowiedniego metabolizmu białek w naszym organizmie. Jej brak może być szczególnie odczuwalny w porach roku, przy których dostęp do kąpieli słonecznych jest mocno ograniczony. W takich przypadkach głównie zaleca się proaktywnie przyjmować ją w formie suplementu diety.
  • Witamina C – najczęściej przyjmowana witamina w formie suplementu diety. Znajdziemy ją naturalnie w przeróżnych owocach (szczególnie cytrusowych) i warzywach. Ma ona działanie antyoksydacyjne, dodatkowo wpływa na wchłanianie żelaza. Warto zaznaczyć, że nie ma naukowych stwierdzeń co do tego, czy witamina C może pomóc nam w walce z przeziębieniem.
  • Potas – istotny minerał, który szczególnie wpływa na skurcze naszych mięśni. Bez problemu znajdziemy go w przeróżnych owocach i warzywach, jak szpinak czy bananach
  • Magnez – również istotny w przypadku skurczów mięśniowych, oraz w kwestii kontroli cukru we krwi. Znajdziemy go szczególnie w przeróżnych zielonych warzywach liściastych, jak szpinak.
  • Wapń – z pewnością dobrze znany minerał – wpływa on na nasze kości. Najczęściej znajdziemy go w produktach mlecznych. Opcja w postaci suplementu diety może być szczególnie zalecana osobom, które nie przepadają za mlekiem/mają nietolerancję laktozy

Powyżej to oczywiście tylko kilka z ciekawych przykładów istotnych witamin i minerałów. Warto jest dokładnie sprawdzić  jakie substancje znajdziemy zarówno w naszej diecie, jak i suplementach.

Podsumowanie

Przyjmowanie witamin i minerałów nigdy nie powinno być zależne od pory roku. Istotne jest to, by zawsze dostarczać wszystkie istotne składniki odżywcze każdego dnia, aby mieć pewność, że dobrze dbamy o nasze . Pamiętajmy również, że suplementy diety są tylko dodatkiem – starajmy się zawsze najpierw myśleć o naszej diecie, a potem dopiero o tych produktach!

Zobacz także

Na co zwrócić uwagę wybierając wyciskarkę wolnoobrotową?

Świeże soki owocowe i warzywne to źródło cennych składników odżywczych, witamin i minerałów. Aby włączyć je do codziennej diety …

Podziel się ze znajomymi