Strona Główna » Hobby » Żyj zdrowo, żyj sportowo

Żyj zdrowo, żyj sportowo

Dbanie o to nie tylko konieczność, jeśli chcesz się cieszyć długim życiem. To także , której warto ulec. Dzięki zainteresowaniu własnym ciałem, nawykami, dbaniem o dietę oraz o aktywność fizyczną, można pozbyć się ryzyka wielu chorób rozwijających się jako efekt zaniedbania samego siebie.

 

Brak ruchu a

Zdrowa dieta to za mało i nie spowoduje, że będziemy idealnie zdrowi. Żeby uzyskać lepsze rezultaty konieczna jest aktywność fizyczna, która w obecnych czasach jest sporym wyzwaniem. Dojeżdżanie do pracy samochodem, siedzący tryb życia, a potem zamiana biurowego krzesła na kanapę nie sprzyjają zachowaniu sprawności. Nawet, jeśli wydaje Ci się, że ciało pracuje dobrze, takie nic nie robienie odbija się na nim i negatywnie zaprocentuje w przyszłości.

Brak aktywności fizycznej, w tym aktywności na świeżym powietrzu sprawia, że znacznie łatwiej zapada się na drobne infekcje sezonowe, częściej łapie się grypę, , nieprzyjemne przeziębienia. Trzeba pamiętać, że organizm wzmacnia się nie poprzez jego ciągłe ogrzewanie pod kocem i nie wystawianie na mróz, lecz wręcz przeciwnie, poprzez hartowanie go w niekoniecznie idealnych warunkach pogodowych.

Ruch gwarancją zdrowia

Aby ruch przyniósł zdrowie, poprawił masę mięśniową i dodawał energii musi być przede wszystkim regularny. Wykonanie dziesięciu brzuszków raz na tydzień to za mało. Konieczne jest ćwiczenie codziennie, minimum przez 30 minut.

W domu najlepiej wykonuje się ćwiczenia aerobowe, które można wykonywać wraz z filmikami na YouTube. Na początku może to być ciężkie, jednak z czasem nabierzesz energii oraz zobaczysz, że staną się silniejsze. W zależności od upodobań oraz możliwości fizycznych ćwiczenia mogą być bardzo intensywne, bądź spokojne. Już uprawianie ćwiczeń w warunkach domowych odbija się korzystnie na zdrowiu. Jednak jeszcze efektywniejsze okazuje się ćwiczenie na zewnątrz, na świeżym powietrzu.

Poza aerobikiem, siłownią i innymi ćwiczeniami w domu albo zorganizowanych salach, dobrze sprawdza się , jazda na świeżym powietrzu oraz pływanie na basenie.

Aktywność fizyczna zimą

Latem, wiosną, ciepłą jesienią miło jest przenieść wybrane ćwiczenia na świeże powietrze. Łatwiej o dotlenienie organizmu oraz zyskanie przyjemności z aktywności fizycznej. Zimą często ruch zamiera i ćwiczenia znikają w salach klubów fitness. Nie jest to do końca korzystne z perspektywy organizmu, dla którego to nie tylko czas na marznięcie, lecz czas na nabieranie odporności. Niestety w czasie chłodnych miesięcy szuka się mnóstwa wymówek, żeby nie wyjść z domu: za zimno, za ciemno, pada , pada śnieg, zimowa chandra, jutro, pojutrze, w efekcie nadchodzi wiosna i nic się nie zmienia. Ciało zaczyna tracić siłę, co odbija się na psychice. Już jakiś czas temu udowodniono naukowo, że aktywność fizyczna zimą może uchronić przed wahaniami nastroju i zimową depresją.

W związku z tym nie rezygnuj ze sportu i ruszaj się, nawet jeżeli będzie to ograniczony ruch w porównaniu do wiosennego. Bieganie, jazda na rowerze, ćwiczenia, wszystko to można robić w czasie zimy, tylko trzeba odpowiednio się do tego przygotować, przede wszystkim wybierając odzież, która nie dopuści do zmarznięcia i odmrożeń.

Jak chętnie ćwiczyć zimą?

Pierwszym krokiem do rozpoczęcia zimowych ćwiczeń to nie nastawiać się negatywnie. Zima potrafi być piękna. Mroźna, lecz pełna śniegu i połyskujących widoków, wśród których można biegać. Jeśli dodatkowo towarzyszy temu odzież termoaktywna 4f damska tym bardziej nie ma się czego obawiać.

Nie musisz zaczynać ćwiczeń ani o poranku, ani ciemnych wieczorem. Wystarczy, że po pracy zdecydujesz się na szybki spacer, krótki bieg po przydomowym parku, trochę rozciągających skłonów, szybki chód, który pobudzi krążenie krwi oraz dotleni i wzmocni ciało. Chłodne powietrze dodatkowo sprawi, że ćwiczenia przyniosą lepszy efekt, wpłyną dobrze na pojemność płuc, a przede wszystkim na układ immunologiczny. Co więcej, regularny zimowy ruch nie dopuści do powstania dodatkowej tkanki tłuszczowej tak częstej zimą.

Co pomaga w zimowych ćwiczeniach?

Odpowiednia ocieplana odzież, która jednocześnie grzeje i odprowadza wilgoć z powierzchni ciała to zachęta do zimowego ruchu dla mężczyzn i kobiet. Nie ma problemu z jej nabyciem w korzystnej cenie, bowiem zimowa oferta 4f pozwoli Ci dobrać zgodnie z własnym gustem, nawet bez wychodzenia z domu. Wszyscy, którzy nie zrezygnują z ćwiczeń mają okazję zakupić niezbędną odzież np. spodnie 4f damskiekoszulki 4f damskie nawet 50% taniej. Można to zrobić bez wychodzenia z domu, a nawet mimochodem łącząc przeglądanie oferty 4f z zakupami w takich sklepach jak morele.net, pupilo.pl, hupahop.pl. Łączenie koszyków w domenach pozwala zakupić jednocześnie z innymi produktami ciepłe rzeczy do uprawiania zimowych sportów.

Odpowiednie ubranie sprawia, że znacznie chętniej wychodzi się pobiegać, chcąc chociażby wypróbować nowy strój. Po sprawdzeniu jak zachowuje się na mrozie i odkryciu jego zalet (ciepło, lekkość, wygoda, brak skrępowania ruchów) może się zdarzyć, że zima stanie się Twoją ulubioną sportową porą.

Zobacz także

Jesienne porządki-10 rzeczy, które warto zrobić przed zimą

Jesienne porządki, które warto zrobić w domu lub mieszkaniu Jesień, zwłaszcza kiedy jest ciepła to …