Migrena – jak ją leczyć i zapobiegać?

Dieta dla osób z migreną!

Jedzenie pewnych produktów dość często grozi atakami migreny:

– sery dojrzewające (np. camembert; brie; gruyere; cheddar); cebula, marynaty, wędzone mięso; Świerzy chleb, awokado, śmietana, orzechy, czekolada, kawa, herbata, cola, alkohol.
Kiedy nas boli, sięgamy po proszek przeciwbólowy. Zdarza się, kiedy zdążymy zażyć tabletkę, zaraz po rozpoczęciu się pierwszych symptomów nadchodzącej migreny atak w ogóle nie występuje albo jest bardzo słaby. Zachęca to nas do stosowania tabletek, bez żadnych ograniczeń, byle by tylko uchronić się przed kolejny potwornym atakiem migreny.  Niestety taka praktyka wyniszcza nasz organizm, może nawet prowadzić do silnej niewydolności nerek, a także może w konsekwencji nasilić i przedłużać ataki migreny. Jeśli uda się nam odstawić silne leki niszczące nasz organizm pozostaje dalej stary problem – ból migrenowy, który sam z siebie nie usypia. Tu z pomocą przychodzą naturoterapeuci, zielarze czy specjaliści od akupunktury.

A więc co zamiast tabletek:
Akupresura na migrenę – gdy ból jest nie do zniesienia, uciskajmy przez 2-3 minuty punkt położony między drugim a trzecim palcem stopy w odległości około centymetra od przestrzeni między palcowej. Zabieg powtórzmy kilka razy.

Zioła, przyprawy i warzywa pomagają w walce z migreną

Zawarte w nich naturalne składniki działają równie silnie, jak te syntetyczne, a co ważne nie niszczą wątroby i nerek. Bardzo dobre na migrenowe bóle są takie zioła jak:

  • pieprz Cayenne i papryczki chilii, trzeba je jadać „ na ostro” 2-5 razy dziennie przez 4 tygodnie.
  • złocień maruna (wrotycz maruna) żucie 1-2 świeżych liści dziennie zmniejsza ataki migreny, łagodzi mdłości i wymioty, można go używać w postaci nalewki przygotowanej ze świeżych liści niesuszonych.
  • imbir, jedz go codziennie w posiłkach, można też nosić kawałki w torebce lub kieszeni i żuć, kiedy zbliża się atak.
  • kora wierzby stosujmy z dodatkiem ziół pobudzających krążenie (m.in. rozmaryn, ziele jemioły, kwiat głogu, lipa, arnika) lub uspokajających (dziurawiec, melisa, lawenda).

Domowe sposoby na przetrwanie ataku migreny

Kilka domowych sposobów stosowanych przez nasze babcie, aby przerwać ataki migreny!!!!!!!

  • CIĄGNIĘCIE ZA WŁOSY – złap się za włosy, lekko pociągaj i potem przytrzymaj przez 10-30 sekund. Ten, może z pozoru śmieszny masaż, poprawia ukrwienie głowy.
  • PARÓWKA Z KAPUSTY– ćwierć główki słodkiej posiekanej kapusty wrzućmy do 2 litrów gorącej wody i gotujmy przez kwadrans. Zdejmijmy garnek z ognia, pochylamy się nad naparem, przykrywamy głowę ręcznikiem i oddychamy głęboko.
  • OKŁAD Z SIEMIENIA LNIANEGO– ugotowane w wodzie jeszcze gorące siemię wkładamy do lnianego woreczka, połóż na kark i okolice łopatek. Zostaw na 10-15 minut.
  • KOMPRESY Z OCTU– na dwie szklanki zimnej wody szklanka octu jabłkowego- namocz ściereczkę w roztworze i połóż na głowę. Można też przemywać podbrzusze.
TWÓJ WRÓG NUMER !!!!!  PODSTĘPNY GLUTAMINIAN SODU

Od dawna wiadomo, iż może wywoływać migrenę, ponieważ aktywuje wrażliwy system nerwowy, powodując bóle głowy. Produkty, w których się znajduje: gotowe dania mięsne i warzywne, chińskie jedzenie, wędliny, zupy i sosy w proszku, dania w kubkach, mieszanki przypraw, buliony w kostkach, ryby i mięsa z aromatem dymu wędzarniczego, chipsy, cukierki, guma do żucia. Pamiętajmy, czytajmy uważnie etykiety i bądźmy czujni- może być ukryty po nazwami: MSG, monosodium gluta mate, E 621, roślinny hydrolizat białkowy, kazeina sodowa, autoliza drożdżowy. Jego pochodzenie to glutaminian potasu i wapnia.
Na kolejnej stronie przeczytasz jak nie dopuszczać do ataków migreny

Zobacz także

Fakty o Coca-coli, o których nie masz pojęcia!

Jak powstała i z czego się składa Coca-cola Coca-cola to jeden z najpopularniejszych napojów bezalkoholowych na świecie. Powstała pod koniec XIX …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *